Wat doe je nรก ๐๐น๐ฎ๐ฐ๐ธ ๐๐ฟ๐ถ๐ฑ๐ฎ๐? Zo voorkom je een dip in je Meta Ads Campagnes!
Zoals je ziet in onderstaande screenshot hebben we voor een van onze klanten een succesvolle BFCM-periode achter de rug. Maar wat doe je na de 'koopgekte'? Deze vraag is me vaker gesteld, dus deel ik hier onze strategie om deze resultaten zo lang mogelijk vast te houden.
๐๐๐ฏ๐ฒ๐ฟ ๐ ๐ผ๐ป๐ฑ๐ฎ๐ ๐ช๐ฒ๐ฒ๐ธ ๐๐ฒ๐ฎ๐น๐
Cyber Monday is niet meer alleen een eendaags evenement. Breid je campagnes uit tot max. 1 week na Black Friday, oftewel Cyber Week (dit jaar dus tot in de week van 9 december). Dit heeft de volgende voordelen:
- Voorraad opruimen: promoot resterende Black Friday producten.
- Minder populaire items pushen: geef producten die minder goed verkochten extra aandacht. Beter tegen mindere marges verkopen, dan helemaal niet verkopen.
- Verlengde sales: trek (nieuwe) klanten aan met verlengde kortingen.
๐ง๐ถ๐ฝ: wil je voorkomen dat kopers van Black Friday je Cyber Week ads zien? Sluit ze uit op ad set niveau door kopers van de afgelopen 14 dagen uit te sluiten. Zo richt je je uitsluitend op bestaande (nog) niet kopende klanten en nieuwe klanten.
โ
๐๐ฒ๐ฒ๐๐๐ฑ๐ฎ๐ด๐ฒ๐ป- ๐ฒ๐ป ๐๐ฒ๐ฟ๐๐๐ฐ๐ฎ๐บ๐ฝ๐ฎ๐ด๐ป๐ฒ๐
In december verschuift de focus naar cadeaus voor de feestdagen. Speel in op de cadeautrend met bundels, gift guides en last minute deals. Zorg ervoor dat je ads een feestelijke uitstraling hebben. Mensen besteden meer in deze periode, dus richt je ads op gemak en inspiratie.
โ
๐๐ถ๐ณ๐๐ฐ๐ฎ๐ฟ๐ฑ ๐ฐ๐ฎ๐บ๐ฝ๐ฎ๐ด๐ป๐ฒ๐
Giftcards zijn perfect voor last minute deals. Start campagnes enkele dagen voor Kerst, wanneer levering van fysieke producten vaak niet meer op tijd is.
Klanten kunnen de giftcard makkelijk uitprinten en cadeau geven onder de boom.
๐ก๐ฒ๐ ๐ฌ๐ฒ๐ฎ๐ฟ'๐ ๐๐ฎ๐บ๐ฝ๐ฎ๐ด๐ป๐ฒ๐
Veel mensen beginnen het nieuwe jaar met goede voornemens. Speel in op gezondheid, fitness en wellness. Bied bijv. kortingscodes, gratis proefmaanden of afgeprijsde abonnementen aan om je sales in januari te stimuleren. Dit is ook het ideale moment om restvoorraden te verkopen of nieuwe klanten aan te trekken met kortingen.
Met deze strategieรซn houd je je campagnes succesvol en is het in no-time alweer februari ๐.