Schwartz & von Halen
+ €661.336
Van Berlijn naar Europa en de VS
€ 79.894,75
Ad spend
8,28
Return On Ad Spend
Meta Ads
Strategie
Consultancy
All
Ook vergelijkbare groei doormaken?
Je bent één call verwijderd.
Schwartz & von Halen: Van Berlijn naar Europa en de VS

Een stukje achtergrond

Schwartz & von Halen werd in 2013 opgericht door twee gepassioneerde modefanaten in Berlijn. Hun missie: de Nederlandse heren en dames voorzien van stijlvolle, modieuze en stoere winterhandschoenen voor de koude dagen.

Tien jaar later is het merk uitgegroeid tot een Europese en Amerikaanse speler, met meer dan 140.000 tevreden klanten. De handschoenen van Schwartz & von Halen worden ontworpen in samenwerking met Amsterdamse modeontwerpers en staan bekend om hun oog voor detail, stijl en duurzaamheid.

De handgemaakte collectie bestaat uit hoogwaardige leersoorten zoals herten-, koeien-, schapen- en geitenleer, en is gevoerd met luxe materialen zoals cashmere, wol, schapenbont, lamswol en ultra-warm fleece. Naast Nederland is Schwartz & von Halen actief in België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Engeland, Denemarken en Zwede

Resultaten

We namen Schwartz & von Halen over net voor Q4 2024. Aangezien het product seizoensgebonden is, moesten we direct scherp zijn en een duidelijke strategie ontwikkelen om in Q4 winstgevend te opereren, zowel in Europa als in de VS.

Bij de overname van het account richtten we ons eerst op het aanbrengen van structuur in de verschillende advertentieaccounts. Zodra het overzicht was gecreëerd en de funnel voor Q4 was opgebouwd, konden we ons richten op de advertenties. Als startpunt bekeken we de advertenties die in voorgaande jaren rond dezelfde tijd goed presteerden. Dit gaf ons een solide basis, waarop we verder bouwden in samenwerking met de klant.

In de laatste drie maanden van 2024 bereikten we meer dan 7.600.000 mensen. Met een gemiddelde cost per click (CPC) van €0,60 bereikten we de doelgroepen op een efficiënte en kosteneffectieve manier. De doelgroep had een gemiddelde clickthrough rate (CTR) van 1,74%. In totaal gaven we €79.894,75 uit aan advertenties, waarbij we strategisch de ad spend verhoogden om de beste resultaten te behalen.

De klant had ons niet alleen gevraagd om omzetgroei te realiseren, maar ook een aanzienlijk winstpercentage. Dit was een uitdaging, maar door de campagnes optimaal in te richten, hebben we zowel omzetgroei als winstgevende groei weten door te voeren voor Schwartz & von Halen. Van de €79.894,75 uitgegeven ad spend, genereerden we maar liefst €661.336,25 aan omzet. Hiermee werd niet alleen het target ruimschoots behaald, maar realiseerden we ook een extreem winstgevend kwartaal met een return on investment (ROI) van 8,28%.

Schwartz & von Halen: Van Berlijn naar Europa en de VS

Een stukje achtergrond

Schwartz & von Halen werd in 2013 opgericht door twee gepassioneerde modefanaten in Berlijn. Hun missie: de Nederlandse heren en dames voorzien van stijlvolle, modieuze en stoere winterhandschoenen voor de koude dagen.

Tien jaar later is het merk uitgegroeid tot een Europese en Amerikaanse speler, met meer dan 140.000 tevreden klanten. De handschoenen van Schwartz & von Halen worden ontworpen in samenwerking met Amsterdamse modeontwerpers en staan bekend om hun oog voor detail, stijl en duurzaamheid.

De handgemaakte collectie bestaat uit hoogwaardige leersoorten zoals herten-, koeien-, schapen- en geitenleer, en is gevoerd met luxe materialen zoals cashmere, wol, schapenbont, lamswol en ultra-warm fleece. Naast Nederland is Schwartz & von Halen actief in België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Engeland, Denemarken en Zwede

Resultaten

We namen Schwartz & von Halen over net voor Q4 2024. Aangezien het product seizoensgebonden is, moesten we direct scherp zijn en een duidelijke strategie ontwikkelen om in Q4 winstgevend te opereren, zowel in Europa als in de VS.

Bij de overname van het account richtten we ons eerst op het aanbrengen van structuur in de verschillende advertentieaccounts. Zodra het overzicht was gecreëerd en de funnel voor Q4 was opgebouwd, konden we ons richten op de advertenties. Als startpunt bekeken we de advertenties die in voorgaande jaren rond dezelfde tijd goed presteerden. Dit gaf ons een solide basis, waarop we verder bouwden in samenwerking met de klant.

In de laatste drie maanden van 2024 bereikten we meer dan 7.600.000 mensen. Met een gemiddelde cost per click (CPC) van €0,60 bereikten we de doelgroepen op een efficiënte en kosteneffectieve manier. De doelgroep had een gemiddelde clickthrough rate (CTR) van 1,74%. In totaal gaven we €79.894,75 uit aan advertenties, waarbij we strategisch de ad spend verhoogden om de beste resultaten te behalen.

De klant had ons niet alleen gevraagd om omzetgroei te realiseren, maar ook een aanzienlijk winstpercentage. Dit was een uitdaging, maar door de campagnes optimaal in te richten, hebben we zowel omzetgroei als winstgevende groei weten door te voeren voor Schwartz & von Halen. Van de €79.894,75 uitgegeven ad spend, genereerden we maar liefst €661.336,25 aan omzet. Hiermee werd niet alleen het target ruimschoots behaald, maar realiseerden we ook een extreem winstgevend kwartaal met een return on investment (ROI) van 8,28%.

Want the same results?
You know what to do

Meer case studies